Dacă ai reacții exagerate la diferite sunete - precum mestecatul celor din jur sau trosnitul degetelor, probabil ai misofonie. Acum oamenii de știință au descoperit că există o conexiune cerebrală responsabilă pentru această afecțiune.

Conexiunea se realizează în cortexul auditiv către cortexul motor oro-facial - un traseu perfect logic dacă ne gândim că majoritatea sunetelor care declanșează misofonia sunt cauzate de acțiuni care implică fața omului - mestecatul, de exemplu, sau respiratul.

Ca rezultat, cercetătorii vin cu o nouă teorie: aceea că oamenii care au misofonie experimentează, de fapt, o stimulare a aceleiași părți a cortexului motor care cauzează sunetul. „Descoperirile noastre indică faptul că la oamenii cu misofonie există o comunicare anormală între regiunea motoare a creierului și cea auditivă”, a explicat neurocercetătorul Sukhbinder Kuman, de la Unversitatea din Newcastle.

„Poate fi descrisă drept o conexiune super-sensibilă și este pentru prima dată când o astfel de legătură a creierului a fost corelată cu afecțiunea propriu-zisă”.

Echipa a analizat radiografiile a 75 de oameni cu și fără misofonie, iar datele colectate au fost adunate în scenarii diverse și complexe, care au determinat această concluzie. Oamenii de știință au făcut și o altă descoperire: există o conexiune mai puternică între cortexul motor și cel vizual. „Asta ne face să credem că acest tip de comunicare activează un sistem de imitație care ne face să procesăm mișcările făcute de cei din jur de parcă ar fi făcute chiar de noi”, au mai explicat cercetătorii.

Mai departe, studiul deschide calea spre noi cercetări și spre noi metode inovatoare de tratament.