Noi date oferite de observatorul Kepler arata ca exista mult mai multe planete care ar putea inlocui Pamantul, mult mai multe decat se credea pana acum.

Un nou studiu publicat in Proceedings of the National Academy of Sciences arata ca numarul planetelor care ar putea sa ne gazduiasca este mai mare decat se credea pana acum. Folosindu-se date culese de observatorul spatial Kepler arata ca 22% dintre stelele asemanatoare Soarelui au planete care primesc o cantitate de energie precum primeste Terra de la steaua in jurul careia orbiteaza.

Kepler a studiat 150.000 de stele din galaxia noastra (din cele aproape 100 de miliarde existente), identificand 3.000 de planete care ar putea sustine viata. Multe dintre acestea sunt "giganti de gaz" precum Jupiter. Existenta acestora ar indica faptul ca exista si planete precum Terra.

Echipa condusa de Erik Petigura de la University of California au studiat planetele cu o dimensiune asemanatoare Terrei, planete care sa se afle la o distanta suficient de mare de Sorii lor pentru a nu face ca apa sa se evapore. Mai mult, datele pe care NASA le-a cules cu ajutorul lui Kepler arata ca 25% dintre stelele asemanatoare Soarelui ar putea avea planete locuibile.