Planeta se afla la o distanta de 11 ani-lumina de Pamant.

Descoperirea cercetatorilor de la Institutul de Planetologie si Astrofizica din Grenoble a fost anuntata intr-un material care urmeaza sa fie publicat in Astronomy & Astrophysics, scrie newsweek.com.

Pentru gasirea ei, oamenii de stiinta au analizat date stranse in decurs de 10 ani de High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher amplasat in Chile, dar si informatii publicate in studii realizate pe termen lung.

Numita Ross 128 b, dupa steaua ei, descoperita in 1926 de Frank Elmore Ross, exoplaneta completeaza un ciclu de rotatie in aproximativ zece zile, aflandu-se de aproximativ 20 de ori mai aproape de steaua ei decat este Pamantul fata de Soare.

Cu toate acestea, temperatura la suprafata planetei nu este foarte ridicata, deoarece steaua Ross 128 este o pitica rosie, mult mai mica si mai rece decat Soarele nostru.

Astfel, temperatura pe Ross 128 b este, potrivit cercetatorilor, cuprinsa intre -76 si 68 Fahrenheit (intre -60 si 20 de grade Celsius).

Exoplaneta este de aproximativ 1,3 ori mai mare decat Pamantul. Ross 128 b ar putea oferi conditii mult mai potrivite vietii fata de Proxima b, care se afla la 4 ani lumina de Pamant.

Cercetatorii nu au certitudinea ca Ross 128 b ar putea avea apa pe suprafata ei, insa o vor studia in continuare, pentru a cauta indicii de viata.

Aceste dovezi vor putea fi gasite de Extremely Large Telescope (ELT) pe care il construieste ESO (European Southern Observatory) in Chile si care va fi inaugurat in 2024.

Sursa: News.ro