Fosila apartine unei creaturi marine care avea forma unui balon.

Cercetatorii care au descoperit fosila in China cred ca fiinta facea parte din grupul de animale numit chancelloriide, despre care paleontologii nu au informatii prea clare.

Aceste animale, care aveau forma tubulara si tepi, au aparut in perioada Cambriana, acum aproximativ 500 de milioane de ani, dar au disparut destul de repede.

Noua fosila le ofera cercetatorilor informatii importante. Astfel, ei sunt acum convinsi ca acest grup de animale era inrudit cu cel din care au evoluat actualii bureti de mare.

Descoperirea apartine unei echipe de paleontologi de la Universitatea din Leicester, Universitatea Oxford si Universitatea Yunnan din China.

Fosila apartine unei specii noi, care a primit numele Allonnia nuda si a fost gasita in provincia chineza Yunnan. Animalul marin era neobisnuit de mare, masurand aproximativ 50 cm si avea doar cativa spini micuti.

Chancelloriidele erau fiintei marine care traiau pe fundul marilor, avand corpul fixat pe sol. Aveau forma unei pungi sau a unui balon, cu un orificiu in partea de sus si nu aveau organe interne.

Se hraneau prin filtrarea materiei organice si a micilor vietuitoare prezente in apa marina care trecea prin organismul lor.