Oamenii de știință din India au descoperit o nouă specie de reptilă și au decis să-i dea un nume cel puțin neobișnuit.

Șarpele de culoare verde a fost denumit chiar după extrem de cunoscutul Salazar Slytherin, fondatorul Casei Viperinilor din seria Harry Potter. Acesta a pus bazele școlii de magie Hogwarts, alături de Godric Gryffindor, Rowena Ravenclaw și Helga Hufflepuff.

Slytherin era unul dintre cei mai puternici vrăjitori (așa cum este prezentat în romanele și în filmele Harry Potter), iar una dintre abilitățile sale speciale era aceea de a vorbi cu șerpii, de aici și simbolul Casei Viperinilor. Din această poveste s-au inspirat și cercetătorii, care au numit noua specie Trimeresurus salazar.

Viperele de acest tip sunt veninoase și pot fi găsite în estul și sud-estul Asiei. Această nouă specie a fost descoperită în India, dar există aproximativ 48 de specii distincte din această clasă. Una dintre trăsăturile particulare ale noii reptile este dunga de culoare portocaliu-roșcat pe care masculii o au în părțile laterale ale capului.