Pare imposibil, insa teoria are la baza argumente interesante.

O noua teorie spune ca Terra este rezultatul a doua planete, nu doar una. Aparent, planeta noastra este rezultatul unei coliziuni care a ajutat la cursul atat a Terrei cat si a Lunii!

Conform cercetarii Universitatii din California, Terra si o planeta ipotetica numita Theia iar cele 2 planete au "fuzionat" cu 4.5 miliarde de ani in urma. Impactul a ajutat si la formarea Lunii, explica Science Alert.

Teoria initiala a fost ca Terra si Theia doar s-au "sters" putin, trimitand luna in orbita si apoi s-a indepartat in spatiu. Dar aceasta noua teorie spune ca Theia nu a parasit niciodata Terra ci, in schimb, a ajutat la formarea planetei noastre.

Cercetatorii au studiat izotopii de oxigen de pe rocile de pe Luna din misiunea Apollo si rocile vulcanice de pe Terra. Din momente ce fiecare planeta are o semnatura de oxigen particulara ar fi trebuit sa se vada o diferenta intre solul de pe Luna si cel de pe Terra. Daca Theia doar a atins Terra, atunci Luna ar fi fost creata in mare parte din Theia iar rocile de pe Terra si Luna ar avea izotopi diferiti de oxigen. Insa cercetatorii au descoperit ca au aceiasi izotopi.

"Nu vedem nicio diferenta intre izotopii de oxigen de pe Terra si Luna. Nu se pot deosebi. Theia a fost cumva amestecata atat in Terra, cat si in Luna, si chiar a fost dispersata intre cele doua. Asta explica de ce nu vedem o semnatura diferita a Theiei in Luna fata de Terra" spune cercetatorul Edward Young.

Cercetatorul a mai explicat ca exista dovezi ca Theia era o planeta intr-o evolutie continua la momentul impactului. Planeta era de aceleasi dimensiuni ca Terra sau Marte.