Astronomii susțin că pe această exoplanetă pot fi întâlnite toate condițiile necesare pentru existența vieții.

Steaua în jurul căreia orbitează exoplaneta recent descoperită se numește Kepler 160 și se află la o distanță de 3.000 de ani-lumină de noi.

Pe orbita acestei stele fuseseră descoperite trei planete, iar acum oamenii de știință au identificat și a patra exoplanetă. Dimensiunile ei sunt similare cu ale Terrei, iar lumina și căldura primite de la stea ar putea să creeze aici condiții asemănătoare cu cele de pe Pământ.

Prin urmare, noua planetă numită KOI-456.04 este un foarte bun candidat pentru cercetarea existenței vieții extraterestre.

Până acum, cele mai multe exoplanete descoperite se aflau pe orbita unor stele mici și reci, numite pitice roșii, care reprezintă cel mai comun tip de stele din galaxie. Cel mai cunoscut exemplu în acest sens este planeta Proxima b, confirmată recent, care se află pe orbita celei mai apropiate stele de sistemul nostru solar - Proxima Centauri, care este o pitică roșie.

Noua exoplanetă KOI 456 este puțin mai mare ca Terra și orbitează steaua Kepler 160 în 378 de zile. Cantitatea de lumină pe care o primește este echivalentul a 95% din lumina care ajunge la noi de la Soare. Astfel, temperatura medie de la suprafața acestei planete, dacă are o atmosferă, ar fi de aproximativ 5 grade Celsius.

Stelele precum Soarele nostru și Kepler 160 sunt considerate stabile, pentru că nu emit radiații puternice și periculoase, așa cum este cazul piticelor roșii. De aceea, pe planetele de pe orbita acestor stele sunt mari șanse să existe forme de viață, condițiile fiind prielnice.

Existența noii exoplanete va putea fi confirmată cu certitudine abia după lansarea noului telescop spațial James Webb, care o va putea observa în mod direct, nu doar prin măsurarea fluctuațiilor care apar în luminozitatea stelei sale.

Descoperirea, realizată de o echipă de cercetători de la Max Planck Institute for Solar System Research din Göttingen, a fost publicată în revista Astronomy and Astrophysics.

Pe ProTvPlus.ro găsiți emisiunile voastre preferate: