TheBigBrain, cum este numita realizarea, este de 250.000 de ori mai detaliata decat scanarile prin rezonanta magnetica.

Cercetatori din Germania si Canada au studiat peste 7.400 de bucati din creierul unei femei decedate la varsta de 65 de ani intr-un proiect care a durat 10 ani, rezultatul fiind TheBigBrain, cea mai precisa harta a creierului uman. Studierea tuturor celor 7.400 de bucati foarte, foarte subtiri a necesitat 1.000 de ore de atentie.

Detaliile sunt atat de fine, rezolutia spatiala ajungand pana la 20 de microni, adica mai subtire decat firul de par, ceea ce inseamna ca intreaga "fotografie" 3D este de 250.000 de ori mai detaliata decat "banalele" scanari prin rezonanta magnetica. Imaginea sofisticata este prima de acest fel pana acum, cercetatorii reusind sa puna "cap la cap" peste 80 de miliarde de neuroni.

TheBigBrain va fi folosit de oamenii de stiinta din domeniul neurologiei. De asemenea, imaginea foarte detaliata ii va ajuta pe cercetatori sa studieze in amanunt procesele creierului, procese care ajuta la exprimare sau la cognitivitate.