Hidrogenul este elementul chimic cel mai intalnit pe Terra, iar folosirea lui pe post de combustibil nu produce emisii in atmosfera.

Producerea celui mai des intalnit element chimic de pe planeta noastra este cunoscuta de mai multa vreme: apa se descompune in cele doua molecule de hidrogen si una de oxigen, dar oamenii de stiinta se caznesc de mai multa vreme sa gaseasca o cale prin care procesul sa fie mai eficient si sa se reduca exploziile. Cea mai noua cercetare se foloseste de felul care plantele, folosing energia solara, descompun apa si stocheaza componentele acesteia in locuri diferite

Rezultatul cercetarii este remarcabil si face ca stocarea energiei de acest fel sa se faca fara sa ne fie teama de explozii.

Concluzia profesorului Xile Hu, director al unui laborator din cadrul Swiss Federal Institute of Technology din Lausanne, a fost publicata in Nature Chemistry, alaturi de cercetarea pe plante realizata de oamenii de stiinta de la University of Glasgow. Acestia au reusit sa descompuna apa folosind curentul electric si sa stocheze hidrogenul in timpul electrolizei, doar oxigenul fiind eliminat.

Noua tehnologie, desi necesita mai mult timp pentru separarea elementelor apei, este lipsita de pericole. Mai mult, curentul electric folosit la electroliza poate fi generat de captatori solari sau eolieni ceea ce face ca tehnologia de producere a hidrogenului sa fie "verde" in intregime.