Rămășițele fosilizate ale unui animal care a trăit pe Pământ în urmă cu 98 de milioane de ani au fost descoperite de cercetători în Argentina. Acesta ar putea fi cea mai mare viețuitoare care a existat vreodată pe Terra.

Paleontologii au găsit 24 de vertebre care au făcut parte din coada dinozaurului, despre care se crede că este un titanozaur, specie caracterizată, se pare, de dimensiunile uriașe, coada foarte puternică și gâtul lung. Deși până acum echipa nu a putut confirma 100% că este vorba despre o nouă specie, fosilele nu par să se potrivească niciunui alt schelet din familia sauropozilor.

Descoperirea i-ar putea ajuta pe experți să înțeleagă mai bine felul în care giganticii sauropozi au trăit și au evoluat, în urmă cu milioane de ani. Rămășițiele au fost găsite îngropate sub straturi succesive de rocă și se pare că aparțin unui animal cu o masă comparabilă cu a patagotitanului sau chiar mai mare.

Patagotitanul a fost descoperit pentru prima dată în Argentina în 2013 și a fost un animal cu o înălțime de peste 37 de metri și cu o greutate care atingea chiar și 57 de tone.

Spre deosebire de alte fosile descoperite în zonă, aceste mostre s-au conservat extrem de bine, iar asta înseamnă că este posibil ca și alte părți ale scheletului să fie găsite ulterior, arată Daily Mail.

Potrivit specialiștilor, provincia Neuquén din Argentina a fost casa numeroaselor specii din ordinul sauropozilror în urmă cu 98 de milioane de ani, drept dovadă și faptul că de-a lungul timpului au fost găsite numeroase fosile aparținând acestei familii de dinozauri.