O echipă de cercetători americani a analizat datele furnizate de sonda spațială Cassini.

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că sub suprafața înghețată a lui Enceladus, unul dintre sateliții naturali ai planetei Saturn, există o cantitate foarte mare de dioxid de carbon.

Prezența acestui gaz este dovada că există reacții chimice între miezul teluric al satelitului și apa de sub gheață, care formează un uriaș ocean.

Datele au fost furnizate de sonda spațială Cassini, care a studiat satelitul Enceladus, însă deocamdată nu au fost analizate toate informațiile pe care aceasta le-a obținut.

Anterior, cercetătorii au mai descoperit aici dovezi ale prezenței siliciului și hidrogenului molecular. Toate acestea indică posibilitatea ca Enceladus să poată găzdui viață extraterestră.

„Încă nu am descoperit microbi în oceanul de pe Enceladus, dar acest dezechilibru chimic ne oferă un indiciu că ar putea exista condițiile potrivite pentru viață extraterestră sub crusta de gheață”, a declarat Hunter Waite, cercetător al misiunii Cassini.

Deocamdată nicio sondă spațială nu a coborât pe Enceladus, dar în anul 2004 sonda Cassini a cercetat acest satelit și a descoperit că există un ocean de apă lichidă sub crusta înghețată.

Sonda a obținut aceste informații după ce a analizat emisiile de gaze și apă sărată care ajuns în spațiu, prin crăpăturile din crusta de gheață.

În 2015, sonda a descoperit și urme de siliciu și hidrogen molecular, substanțe care pot indica existența unor procese geotermale - adică deplasarea apei calde sub scoarță.

Sonda Cassini a fost lansată în anul 1997 și și-a încheiat misiunea în 2017, când s-a prăbușit programat în atmosfera planetei Saturn. Sonda a cercetat atent planeta Saturn și sateliții săi principali, în special Titan și Enceladus.