Oamenii de știință au descoperit o metodă care le permite să estimeze corect următoarea erupție a unui vulcan.

Această tehnică se bazează pe studierea cristalelor de lavă care se formează după o erupție vulcanică.

În cadrul unui studiu, cercetătorii de la Universitatea Stanford au analizat cristalele formate în anul 1959 în urma erupției vulcanului Kīlauea din Hawaii.

Forma deosebită pe care o au aceste cristale poate ajuta la estimarea următoarei erupții, iar în ajutorul experților vin și simulările computerizate.

În acest fel, estimarea este posibilă fără a fi necesară organizarea unor săpături în subteran, care ar fi foarte dificil de realizat.

Mai mult, cu ajutorul acestor date, cercetătorii pot estima inclusiv modul în care se va comporta lava care va fi aruncată afară din vulcan, spre exemplu direcția ei de curgere.

Astfel, oamenii care locuiesc în zonele care ar fi afectate în cazul unei erupții vor putea fi alertați din timp, înainte ca râul de lavă să le pună viața în pericol.

Din păcate însă, data exactă a următoarei erupții nu poate fi deocamdată estimată, însă această nouă metodă de cercetare poate oferi detalii importante, pentru a evalua efectele pe care le va produce evenimentului.

Studiul a fost publicat în revista Science Advances.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: