Fosila a fost descoperită în nordul statului Myanmar.

Bucata de chihlimbar conține cel puțin 40 de creaturi, inclusiv păianjeni, insecte, miriapode, gândaci, cărăbuși, muște și viespi, care ar fi trăit în zonele împădurite ale regiunii. Fosila este de origine marină, specia conservată astfel se numește amonit și este considerată „strămoșul” caracatiței.

„A fost o surpriză uriașă. Nu ne-am gândit niciodată că am putea găsi așa ceva într-o bucată de chihlimbar. Este prima descoperire de acest fel și, de asemenea, prima micro-fosilă de origine marină scoasă la iveală astfel”, a declarat pentru The Independent Bo Wang, profesor la Institutul de Geologie și Paleontologie Nanjing.

Cercetătorii au precizat că toate cochiliile sunt goale și nu există nici urmă de țesut moale. De aceea, ei cred că aceste ființe dispăruseră deja de mult, înainte să fie acoperite cu rășină.

Este posibil ca amonitul să fi fost adus de apă pe una dintre plajele acoperite cu nisip, în apropierea unei zone cu conifere, iar în acest fel a fost acoperit cu rășină de la arbori.

Fosila are o lungime de 33 de milimetri, o lățime de 9,6 milimetri, o înălțime de 29 de milimetri, cântărește 6,08 grame și conține și alte urme ale faunei marine, precum melci de apă.

În ceea ce privește organismele terestre, cei mai numeroși sunt acarienii, au mai arătat oamenii de știință. Pentru a obține imagini de înaltă rezoluție ale tuturor elementelor, ei au utilizat scanarea computerizată cu raze X, asemănătoare tomografului, doar că la o calitate mult mai mare.

„Am captat câteva mii se imagini și le-am combinat, pentru a obține o proiecție 3D”, a explicat Bo Wang.

Sursa foto: The Independent/NIGPAS