Pentru prima dată, oamenii de știință au observat o planetă din afara sistemului nostru solar pe care ar putea exista viață, deoarece are apă în stare lichidă.

Descoperirea aparține astronomilor de la University College din Londra. Planeta se află la o distanță de 110 ani-lumină de noi și este un Super Pământ, de două ori mai mare ca Terra.

În atmosfera acestei îndepărtate planete, cercetătorii au identificat vapori de apă, ceea ce înseamnă că la suprafață ei există apă lichidă, esențială pentru existența vieții.

Planeta K2-18b se află mai aproape de steaua ei decât Pământul, dar fiind vorba de o stea mai rece, temperatura este ideală pentru existența vieții, scrie Daily Mail. Un an aici durează doar 33 de zile.

Exoplaneta a fost descoperită în 2015, de telescopul Kepler, dar abia acum cercetătorii au aflat noi date despre ea.

Aceasta este prima planetă din afara sistemului nostru solar care îndeplinește toate condițiile esențiale pentru a putea fi locuită: are apă lichidă, o atmosferă și temperatură moderată.

Din păcate, nu putem afla multe detalii despre această planetă, pentru că se află foarte departe, dar analiza atmosferei sale sugerează că ar putea fi o planetă stâncoasă cu oceane sau o lume înghețată, cu apă lichidă în adâncuri.

Cercetarea planetei va continua, dar nu există deocamdată nicio metodă clară prin care astronomii să afle cu exactitate dacă există viață pe K2-18b.