O nouă descoperire ar putea ridica numărul stelelor magnetar la 25.

La începutul lunii, o explozie de raze X a intrat în atenția telescopului BAT (Burst Alert Telescope). Investigațiile au arătat că aceasta ar fi proveni de la o stea magnetar necunoscută până acum, pe care cercetătorii au numit-o Swift J1555.2-5402. Și dat fiind numărul mic al stelelor magnetar descoperite până acum în Calea Lactee, această nouă descoperire are uriașul potențial de a ne face să înțelegem mai bine aceste obiectele misterioase.

Atunci când aceste stele se transformă în super nove și elimină straturile exterioare, nucleele lor se transformă în cele mai dense obiecte din Univers, cu o masă de două ori mai mare decât cea a Soarelui adunată în forma compactă a unei sfere cu un diametru de doar 20 de kilometri.

Mai mult, acestea au un câmp magnetic extrem de puternic, de 1000 de ori mai puternic decât cel al unei stele neutronice normale și mult mai puternic decât cel al Terrei. Stelele magnetar sunt dificil de detectat, ceea ce le face destul de greu de înțeles. Doar 24 de astfel de corpuri cerești au fost identificate până acum, iar alte șase sunt pe lista de cercetare și probabil că vom afla în curând mult mai multe detalii de stelele magnetar, în general.