Oamenii au încă un motiv să se agațe de visul călătoriei în spațiu.

În univers există un asteroid rar, de dimensiunea statului american Massachusetts, care orbitează între planetele Marte și Jupiter și care valorează nici mai mult, nici mai puțin de... 10.000 de catralioane de dolari. Pentru perspectivă, înseamnă de 70.000 de ori valoarea întregii economii globale – ce a ajuns în 2019 la 142 de trilioane de dolari.

Suma este ea însăși greu de imaginat, iar motivul pentru care asteroidul denumit Psyche (ce a fost descoperit, inițial, în 1852) are această valoare „astronomică” este dat de compoziția sa specială.

Psyche, ce are un diametru de aproximativ 140 de mile, pare să fie compus în întregime din fier și nichel. Această construcție metalică îl deosebește puternic de alți asteroizi realizați, de obicei, din roci și gheață.

Asteroidul se află acum la o distanță de 230 de milioane de mile de Pământ, iar NASA vrea să descopere și mai multe despre el în 2022, atunci când plănuiește să lanseze aeronava Psyche pentru a-l studia și mai intens.

Dacă ar fi să facem un calcul, în cazul în care asterodiul ajunge pe Terra, fiecăruia ni s-ar cuveni 1,3 miliarde de dolari. Deloc rău, nu-i așa?