Unii oameni au probleme în a slăbi, alții se chiunie să se îngrașe. Oamenii de știință ar fi găsit motivul pentru care unii oameni rămân slabi, în ciuda faptului că mănâncă fără restricții.

Cercetătorii au descoperit o genă din ADN-ul uman care influențează creșterea în greutate. Gena ALK (anaplastic lymphoma kinase) este cea care indicele greutății, indiferent de dieta pe care o persoană o are. Datorită acestei gene, persoanele slabe rămân slabe, chiar dacă nu mănăncă sănătos.

Gena ar putea juca un rol în rezistența la creșterea în greutate în cazul persoanelor slabe, sănătoase din punct de vedere metabolic. Se găsește în hipotalamus, regiunea din creier responsabilă de controlul apetitului.

Gena ALK sintetizează o proteină numită limfom kinază anaplastică, ce este implicată în creșterea celulelor. De asemenea, ALK este legată de anumite tipuri de cancer și identificată drept un motor de creștere pentru tumori.

Oamenii de știință au făcut experimente pe muște și șoareci și au descoperit că dispariția acestei gene duce la o rezistență mai mare împotriva obezității.

Cercetătorii spun că dacă reușesc să creeze un tratament care să vizeze această genă ar putea combate obezitatea în viitor. Dacă ar putea exista o modalitate de a opri gena ALK sau de a reduce funcția acesteia, oamenii ar putea rămâne slabi.

______________________________________________________________________________________________