Lansarea sateliţilor la bordul unei rachete Falcon 9 a avut loc de la baza Cape Canaveral din statul american Florida.

După aproximativ o oră de la lansare, Falcon 9 a plasat pe orbită cei 60 de sateliţi. Aceasta a fost a treia tentativă de lansare a rachetei după ce condiţiile meteo nefavorabile au obligat suspendarea primelor încercări.

Obiectivul SpaceX, companie deţinută de Elon Musk, este acela de a crea prin lansări viitoare o constelaţie de sateliţi care să furnizeze internet la viteze de broadband (bandă largă) pentru întreaga planetă.

Mark Juncosa, vicepreşedintele SpaceX pentru ingineria vehiculelor, a explicat că prin alte 12 lansări viitoare se doreşte acoperirea teritoriului Statelor Unite, alte 24 lansări vor asigura acoperirea principalelor zone locuite din lume, iar prin alte 30 de lansări se va asigura acoperirea întregii planete, notează cotidianul The New York Times.

Sateliţii vor orbita la o altitudine cuprinsă între 340 şi 1.150 de kilometri deasupra suprafeţei Terrei, mult mai aproape decât cei 35.400 de kilometri la care zboară sateliţii ce oferă în prezent acest serviciu la o viteză de conexiune mai scăzută decât cea prevăzută de proiectul Starlink.

Implicarea în piaţa de internet a SpaceX, companie dedicată în principal transportului aerospaţial de aprovizionare pentru NASA şi companii private, are ca scop final finanţarea ajungerii primului om pe Marte, marea dorinţă a lui Elon Musk.

Se estimează că afacerea de internet ar putea aduce companiei SpaceX venituri de 30 de miliarde de dolari anual, mult mai mult decât cele 3 miliarde produse actual de transportul spaţial cu rol de aprovizionare a Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS).

Prin lansarea de joi, SpaceX s-a înscris oficial în cursa pentru crearea unei reţele proprii de acest tip, intrând în competiţie directă cu companii precum OneWeb - care în februarie a lansat primii săi sateliţi - Telesat şi Blue Origin, deţintă de actualul patron al Amazon, Jeff Bezos.

Sursa: Agerpres

Share articol: