Portalurile pot transporta particule energetice la o viteza mare pe distante de zeci de milioane de km

Jack Scudder, cercetator la Universitatea Iowa, a descoperit portaluri ascunse in campul magnetic al Pamantului, ce se deschid si inchid de cateva ori pe zi. Unele dintre acestea raman deschise perioade lungi de timp. Portalurile realizeaza o cale neintrerupta intre planeta noastra si atmosfera solara la o distanta de 93 de milioane de mile.

YODA pe Facebook! LIKE pentru cele mai noi informatii din Tehnologie & Spatiu!

Denumite puncte x sau regiuni de electroni de difuzie, portalurile sunt situate la o distanta de zeci de mii de km de Pamant. Acestea iau nastere printr-un proces de reconectare magnetica in care liniile de forta magnetica, ce provin de la ambele corpuri cerestre, se amesteca in spatiu.

Portalurile sunt ascunse, instabile si evazive, inchizandu-se si deschizandu-se fara nici un avertisment. Cand sunt deschise, acestea sunt capabile sa transporte particule energetice la o viteza mare, din atmosfera solara la Pamant, avand drept efect furtuni geomagnetice.

Cercetatorul NASA Jack Scudder a identificat portalurile ascunse. Acesta a folosit datele culese de catre sonda spatiala POLAR, ce a studiat magnetosfera Pamantului la inceputul anilor 1990. Scudder a gasit astfel cinci combinatii simple intre campul magnetic si masuratorile particulelor energetice ce releva momentul intrarii intr-un punct x sau o regiune de electroni de difuzie.

NASA va lansa o noua misiune ce va studia campul magnetic al Pamantului, o noua sonda spatiala fiind programata pentru lansare in anul 2014.

Sursa: NASA / Gizmodo