Cercetarea celor de la University of Chicago arata ca numarul este dublu fata de studiile anterioare.

Bazandu-se pe datele pe care NASA le-a primit de la Kepler, oamenii de stiinta de la University of Chicago estimeaza ca s-a dublat numarul planetelor din galaxia noastra care pot lua locul Pamantului. Cercetarea s-a bazat pe descoperirea planetelor acoperite de nori, nori care reflecta razele solare puternice dar care actioneaza si ca o "patura" pentru a mentine o temperatura constanta la suprafata.

Datele cercetarii le sugereaza astronomilor sa se concentreze pe studierea planetelor care orbiteaza in jurul stelelor pitice, planete acoperite de nori. Stelele pitice sunt mult mai reci si mai putin stralucitoare decat Soarele, tocmai de aceeea se crede ca planetele din vecinatatea acestora ar putea sustine viata.

Oamenii de stiinta asteapta noi date despre planetele noastre de la James Web Space Telescope, noul observator fiind programat pentru deschidere in 2018. Daca, folosindu-se acest observator, se vor detecta semnale "reci" din partea planetelor din apropierea stelelor pitice, este foarte posibil ca "raceala" sa fie datorata norilor, nori care, nu-i asa?, contin apa, deci sustin viata.