Tinerețea fără bătrânețe este un vis frumos pentru omenire, însă oamenii de știință au făcut progrese în această direcție, iar testele arată o prelungire a speranței de viață cu 23%.

Modificând o singură genă, o echipă internațională de cercetători a reușit să extindă speranța de viață a șoarecilor cu 23% - și cred că rezultatele lor se pot replica la oameni.

„Schimbarea speranței de viață este semnificativă, atunci când luăm în calcul că un salt echivalent al speranței de viață la oameni ne-ar face să trăim în medie până aproape 120", a declarat cercetătorul Haim Cohen de la Universitatea Bar-Ilan pentru Times of Israel.

Descoperirile viitoare ne-ar putea permite să trăim cu decenii (sau chiar secole) mai mult și, pe tot globul, oamenii de știință urmăresc piste promițătoare în vânătoarea izvorului proverbial al tinereții. Cercetările anterioare au legat proteina produsă de gena Sirtuin 6, supranumită și „genă de longevitate”, de o îmbătrânire sănătoasă și o speranță de viață mai lungă.

Pentru a înțelege mai bine conexiunea, echipa lui Cohen a modificat genetic șoarecii, astfel încât genele lor SIRT6 să producă niveluri mai ridicate de proteină decât cele normale. Nu numai că șoarecii modificați genetic au o speranță de viață cu 23% mai mare decât șoarecii sălbatici, dar păreau și să rămână sănătoși mai mult timp.

Șoarecii mai bătrâni modificați genetic au ales să petreacă mai mult timp pe roțile din cuști și au alergat pe distanțe mai mari. De asemenea, au reușit să depășească mai ușor bolile legate de vârstă.

Analiza sugerează că modificarea genei SIRT6 pare să le permită șoarecilor mai în vârstă să genereze energie din surse pe care în mod normal ar avea probleme să le folosească din cauza vârstei, cum ar fi grăsimile și acidul lactic.

„Această descoperire, combinată cu descoperirile noastre anterioare, arată că SIRT6 controlează rata îmbătrânirii sănătoase”, a spus Cohen.