Compania Planetary Resources vrea sa construiasca un telescop pentru a urmari asteroizii care orbiteaza in vecinatatea Terrei.

In jur de un milion de dolari vrea sa stranga Planetary Resources pentru lansarea pe orbita a unui telescop spatial cu care sa studieze asteroizii din vecinatatea Pamantului, donatorii privati putandu-se folosi, ulterior, de serviciile aparatului optic. Scopul lansarii unui astfel de telescop este studierea corpurilor din spatiu din punct de vedere al compozitiei.

Proiectul a primit sprijin din partea Google, dar compania cauta acum bani de la oameni obisnuiti, imbiindu-i pe acestia cu accesul la serviciile satelitului. Astfel, orice doneaza 25$ poate folosi aparatul pe post de "camera foto", imaginile captate fiind trimise in scurt timp catre cel care a efectual comanda.

ARKID, telescopul spatial in cauza, ar putea fi lansat in 2015, greutatea acestuia fiind de 15 kg. Aparatul foto cu care este dotat ARKID are functia "active image stabilization", camera propriu-zisa fiind de 5 MP.iar prin senzorul e imagine se pot face instantanee de 5MP. Kickstart, compania producatoare, a reusit sa adune bani frumosi, chiar si firmele particulare contribuind destul de "santos" (LiftPort a oferit 5,200 de dolari pentru costructia acesteia). Fanii asteroizilor ar putea sa-i urmareasca pe cei din zona imediata a Pamanatului daca doneaza 200 de dolari pentru fabricarea lui ARKID.