Explicatia pare incredibila, insa este logica!

De ce nu a fost descoperita pana acum viata extraterestra? Este o intrebare la care omenirea incearca sa raspunda. Iar oferirea unui raspuns este atat de dificil incat au aparut si teorii pentru asta, scriu cei de la Huffington Post.

Desi nu poate fi disputat faptul ca existenta unor organisme simpliste in Universul nostru ar putea fi o realitate, faptul ca nu a fost descoperita viata complexa, extraterestra de orice fel face ca teoria prezentata de doi australieni sa para a fi reala.

Aditya Chopra si Charles H Lineweaver, academicieni care lucreaza la Planetary Science Institute, The Australian National University, cred ca nu am descoperit viata extraterestra pentru ca aceasta nu mai exista!

Intr-o teorie pe care cei doi o numesc Gaian Bottleneck, cei doi sugereaza ca desi procentajul planetelor capabile sa aiba o atmosfera care sa incurajeze viata, problema este ca nu rezista suficient de mult timp.

Teoria explica: "In modelul Gaian bottleneck, mentinerea un planete locuibile este o proprietate mai curand asociata cu evolutia rapida a reglarii biologice decat cu luminozitatea si distanta fata de planeta-mama".

Ce inseamna asta pentru extraterestri? Nu este un lucru bun, asa cum spune lucrarea publicata in continuare: "Asta sugereaza ca fie (i) extinctia a fost rezultatul pentru majoritatea vietei care a inceput pe planetele stancoase din Univers sau (ii) planetele stancoase trebuie locuite pentru a ramane locuibile".

Simplificat spus, teoria lor spune ca motivul pentru care nu a fost descoperita viata extraterestra este pentru ca mediile ce ar putea sa sustina viata nu rezista suficient pentru a permite o evolutie. Totusi, teoria nu poate explica de ce Terra este diferita.