Fizicienii de la CERN au facut anul trecut cateva afirmatii care pareau sa contrazica Teoria Relativitatii lui Albert Einstein. Ei au sustinut ca unele particule sub-atomice, numite neutrini, ar putea calatori cu o fractiune de secunda mai repede decat viteza luminii. Teoria relativitatii spune ca nimic nu poate avea o viteza mai mare ca a luminii, iar daca s-ar intampla asa ceva, atunci s-ar putea calatori in timp.

Acum, James Gillies, purtator de cuvant de la CERN, a declarat ca rezultatele uimitoare obtinute in laborator sunt, oficial, puse sub umbra indoielii, potrivit Reuters. Miercuri, website-ul Asociatiei Americane pentru Implementarea Stiintei a publicat informatii potrivit carora rezultatul care a uimit o lume intreaga ar fi fost viciat de o eroare tehnica. Mai exact este vorba despre caderea unui cablu de fibra optica - acesta asigurand receptia semnalului GPS la un computer.

Gilles a confirmat faptul ca este foarte posibil ca o cadere tehnica a GPS-ului sa fi provocat aparitia acelui rezultat uimitor, care il contrazicea pe Einstein. Oricum, cert este faptul ca se fac cercetari in continuare, care vor conduce in curand la o concluzie finala.

In urma cu aproximativ 5 luni, cand s-a facut "descoperirea", unul dintre putinii fizicieni care s-au declarat sceptici in privinta acestui rezultat a fost Stephen Hawking.

Sursa: stirileprotv