Deși planeta Marte este asemănătoare cu Pământul și pare că știm deja foarte multe despre ea, oamenii de știință susțin că informațiile pe care le avem despre formarea Planetei Roșii ar putea fi greșite.

Potrivit unui nou studiu, se pare că Marte ar fi apărut într-un interval mult mai lung de timp și în circumstanțe mai violente decât credeam până acum. Totuși, sunt greu de stabilit condițiile exacte în care s-a întâmplat acest lucru, din cauza faptului că, în timp, dovezile referitoare la formarea acesteia au fost șterse de pe suprafața sa.

Totuși, cercetătorii au studiat o bucată de rocă ce a ajuns pe Terra și au reușit să pună cap la cap o parte din istoria timpurie a planetei, care se pare că a fost marcată de o avanlanșă de mici protoplanete, imediat după conturarea structurii sale.

Oamenii de știință au mai analizat și până acum elementele găsite în bucățile de meteoriți care au ajuns pe Pământ și au concluzionat că Marte s-a dezvoltat rapid după primele 4 milioane de ani de existență ale Sistemului Solar. Totuși, de această dată au realizat că, într-o astfel de temporizare, Planeta Roșie ar fi fost distrusă de numeroasele coliziuni, așa că formarea ei ar fi durat aproape 20 de milioane de ani.

Mai mult, specialiștii au găsit în rocile de pe Marte elemente care pot da indicii referitoare la formarea unei planete. „Știam că Marte conține particule de platină și aur apărute în urma unor coliziuni timpurii masive. Pentru a investiga acest proces, am simulat un impact hidrodinamic cu particule fine”, a declarat Simone Marchi, coordonatorul studiului, precizând și că următorul pas ar fi aducerea mostrelor de pe suprafața planetei Marte pe Pământ, pentru a înțelege aprofundat și în detaliu felul în care s-a format astrul.

„Pentru a înțelege pe deplin planeta Marte, trebuie să avem o perspectivă asupra rolului pe care cele mai vechi și mai puternice coliziuni l-au avut în evoluția și compoziția sa”, a adăugat Marchi.