Tersicoccus phoenicis este o specie noua de bacterie, pe care cercetatorii au descoperit-o in camerele sterilizate NASA. Agentia foloseste camerele sterlizate pentru constructia navelor spatiale, pentru a evita orice fel de contaminare a acestora.

Aceste camere sunt extrem de uscate, fiind curatate doar cu anumite substante chimice si au temperaturi ale caror valori sunt intotdeauna negative.Totodata, ultravioletele sunt folosite pentru omorarea bacteriilor de pe anumite obiecte care sunt folosite de catre astronauti in diferitele misiuni.

NASA a anuntat ca specia descoperita rezista la toate aceste tratamente. Oamenii de stiinta au descoperit acest tip de bacterie in doua camere diferite: una din Florida, unde nava Mars Phoenix Lander a fost construita si intr-o camera din Guyana Franceza.

“Acest microb supravietuieste fara niciun fel de nutrienti.Totusi, Tersicoccus Phoenicis poate fi gasita in zone precum pesteri sau desert,”a declarat Parag Vaishampayan, unul dintre microbiologii NASA.

Agentia Spatiala face periodic teste asupra camerelor sterilizate, una dintre functile acestora fiind de detectare a unor noi forme de viata.