Studiind probe extrase de la o adancime de mai bine de 3 kilometri sub nivelul marii, cercetatorii au gasit micro-organisme care traiesc in intuneric total, fara legatura cu "lumea de deasupra".

Dupa indelungi cercetari in largul Coastei de Vest a Americii de Nord, oamenii de stiinta au descoperit o lume care ar putea ajuta omenirea in cautarea vietii pe alte planete. Dincolo de adancimea de 2,5 km a Oceanului Pacific si a altor sute de metri in platoul submarin exista un ecosistem total diferit de ce s-a descoperit pana acum.

O parte din micro-organismele descoperite se folosesc de sulfati, altele produc metan, in timp ce o a treia parte consuma carbon prin ceea ce pe scurt s-ar numi "fermentare". Echipa de cercetatori este sigura ca organismele descoperite in roca submarina nu a ajuns acolo prin "contaminare" (prin procesul de sondare a adancimilor).

Dupa cum se stie, platoul submarin ocupa 60% din suprafata Pamantului ceea ce face ca ecosistemul descoperit in adancuri sa fie cel mai mare. Varsta probelor studiate depaseste 3,5 milioane de ani.