Cea mai veche sursă de apă de pe Terra a apărut acum 2 miliarde de ani.

Descoperirea a fost făcută în 2016 în Canada, după ce în 2013 cercetătorii găsiseră în Ontario o resursă de apă veche de 1,5 miliarde de ani, la o adâncime de 2,4 kilometri, într-un tunel subteran aflat într-o mină. Dar adâncimea extremă a locului i-a îndemnat pe cercetători să continue explorările.

Astfel, în 2016, sursa de apă a fost descoperită la aproximativ 3 kilometri adâncime și specialiștii spun că aceasta este mult mai importantă decât ne așteptăm. Apa din pânza freatică, de obicei, curge extrem de lent, comparativ cu cea de la suprafață - uneori se deplasează și cu doar un metru pe an. Dar atunci când se realizează forarea în mediu minier poate ajunge și la 2 litri pe minut.

Din analiza oamenilor de știință a rezultat faptul că unele condiții geochimice din aceste bazine antice de apă ar putea fi suficiente pentru dezvoltarea vieții microbiene, a unui ecosistem subteran independent capabil să dureze miliarde de ani.

Acest lucru nu înseamnă doar că zonele cu potențial locuibil ale Pământului sunt mult mai numeroase, ci și că posibilitatea dezvoltării vieții pe alte planete este mai mare decât ne imaginam.

„Dacă aceste procese pot funcționa când vine vorba despre pietrele antice de pe Terra, atunci procese similare ar putea face ca suprafața planetei Marte să fie locuibilă”, au explicat oamenii de știință.