Daca vor sa reziste pe piata, site-urile trebuie sa aiba variante pentru smartphone si tableta, crede Dan Bulucea, Country Manager Google Romania. "Daca un business nu este prezent pe mobile si pe tablete, e ca si cum un magazin si-ar inchide usile trei zile pe saptamana", a declarat el in cadrul conferintei RoNewMedia 6.0, care are loc in aceste zile la Bucuresti.

"Pana acum vorbeam de trei ecrane, acum incepe sa conteze din ce in ce mai mult un al patrulea ecran, tabletele", mai spune el. Un astfel de sistem ar fi benefic business-urilor romanesti, care mai au inca multe de invatat ca sa ajunga din urma concurenta straina.

"Romanii care fac plati online cumpara lucruri de pe site-uri straine in 80% din cazuri", a mai declarat Dan Bulucea, care crede ca utilizatorii nu se uita daca un serviciu este local sau global atunci cand cauta ceva anume pe Internet.

Site-urile romanesti sunt dezavantajate si in privinta reclamelor, deoarece clientii romani aleg variante pentru Facebook pentru a-si promova afacerile, a mai spus, la conferinta, Calin Rotarus, General Manager Goldbach Audience.

Unele tari, precum Rusia, au reusit sa depaseasca acest impediment. Aici, celebrul motor de cautare Google se claseaza pe locul 2 cu o cota de piata de doar 27%, potivit lui Firsova Tatyana, Lead Specialist IAB Rusia. In clasamentul celor mai folosite motoare de cautare in Rusia, pe primul loc este Yandex cu o cota impresionanta, de 62%. Pe pozitia a treia, dupa Google, este mail.ru cu o cota de piata de 8%, iar pe locul patru un alt motor de cautare rusesc. Bing, motorul de cautare dezvoltat de Microsoft, este pe locul 5 cu doar 1%, iar Yahoo nu apare in primele cinci pozitii.

In topul retelelor de socializare, Facebook este doar pe locul 5, cu o cota de piata de 8%, potrivit datelor prezentate de Firsova Tatyana.

De anul viitor, conferinta va purta numele iceefest si se vrea a fi cel mai mare eveniment de profil din Europa Centrala si de Est.