Ceea ce face telezivoarele smart speciale este conexiunea lor la Internet. Odată cu ascensiunea tuturor platformelor de streaming, aceasta devine din ce în ce mai importantă. Dar, ca orice alt device care se conectează la Internet, TV-urile smart devin, astfel, vulnerabile la diverse amenințări cibernetice și la acțiunile hackerilor. Și nu doar atât. Multe televizoare smart vin la pachet cu o cameră și cu un microfon, însă producătorii nu pun tot timpul securitatea pe primul loc.

„Dincolo de riscul referitor la faptul că producătorul TV-ului tău ar putea să te asculte sau să te urmărească, televizorul ar putea fi și o poartă de intrare a hackerilor în casele voastre. Asta pentru că e posibil ca, în cazul în care nu este securizat, dispozitivul să ofere acces facil hackerilor la toate device-urile tale conectate, prin intermediul routerului”, au transmis reprezentanții FBI, citați de Tech Crunch.

În sine, atacurile cibernetice asupra televizoarelor sunt rare, dar nu total neobișnuite. Pentru că fiecare smart TV vine cu propriul soft al producătorului și se află la mâna actualizărilor particulare de securitate, de multe ori insuficiente, unele device-uri sunt mai vulnerabile decât altele. Și, deși aceasta ar trebui să fie o temă permanentă de discuție, foarte importantă este și dezbaterea referitoare la cantitatea de date colectate prin intermediul televizoarelor inteligente.

Washington Post a relatat anul acesta că unii dintre cei mai mari producători de TV-uri, inclusiv Samsung și LG, adună extrem de multe informații despre programele pe care le vizualizează utilizatorii pentru a ajuta companiile de advertising să optimizeze mai bine campaniile și sugestiile pentru potențialii clienți.

Printre soluțiile enumerate de FBI se regăsește și lipirea de bandă adezivă în zona camerei TV-ului, actualizarea permanentă a televizorului și citirea cu atenție a politicilor care se referă la protejarea intimității.