Asia Express a fost un tren rapid, operat de Compania de căi ferate a Manciuriei de Sud (care aparținea pe atunci de Imperiul Japonez) între anii 1934-1943, făcând legătura între orașele Dalian, Xinjing și Harbin. Traseul avea programate 9 opriri, dura în total 13 ore și 5 minute, iar distanța parcursă era de 943 kilometri.

Condițiile în care călătoreau pasagerii i-ar face invidioși pe mulți navetiști din zilele noastre, pentru că trenul Asia Express nu era doar un tren elegant, confortabil și spațios, ci deținea și multe recorduri inedite: era cel mai rapid tren care din Asia în acea perioadă, putând atinge o viteză maximă de 135 km/h, iar viteza medie de deplasare era de 80 km/h.

Mai mult, toate vagoanele trenului Asia Express erau dotate cu aer condiționat, o inovație deosebită pentru acele vremuri, astfel încât geamurile erau sigilate, pentru o mai bună izolare fonică, nefiind necesară deschiderea lor.

Trenul avea vagoane de clase diferite: exista un vagon de clasa I, un vagon clasa a II-a și două vagoane pentru clasa a III-a. De asemenea, exista și un vagon pentru bagaje foarte voluminoase și pentru corespondență, dar și un vagon restaurant.

Călătorii de la clasa I se puteau bucura de o punte de observație panoramică, la capătul trenului, amenajată cu pereți din sticlă, astfel încât să poată admira în liniște peisajul. Dotările trenului și tehnologia modernă folosită au fost apreciate chiar și de jurnaliștii americani, invitați în voiajul inaugural.

Mai circulă trenul Asia Express?

Ultima cursă a trenului a avut loc pe 28 februarie 1943, dar asta nu înseamnă că turiștii care au un buget generos nu se mai pot bucura și acum de asemenea călătorii luxoase. Locul Asia Express a fost luat însă de un alt tren, numit Eastern and Oriental Express.

Oferind pasagerilor condiții de 5 stele și trei mese pe zi, un voiaj la bordul acestui nou express asiatic poate costa de la 3.000 până la 7.000 de euro. Traseul include orașele Bangkok, Hua Hin, Huay Yang, Koh Chann, Surat Thani, Penang, Kuala Kangsar, Kuala Lumpur, Singapore. Prin urmare, trenul trece prin Thailanda, Malaezia și Singapore.

Există însă și o versiune low-cost a expresului asiatic: trenul Trans-Asia Express, care circulă între Istanbul și Teheran, acoperind astfel o parte din traseul fostului Orient Express. Călătoria durează 66 de ore, fiind parcurși aproape 3.000 de kilometri, dar din păcate condițiile nu sunt deloc similare celor din vechile trenuri de lux.

În plus, după ce ajunge în Iran, regulile pe care trebuie să le respecte călătorii devin foarte stricte, ei fiind obligați să respecte legea islamică din această țară: femeile își acoperă capul cu un șal, nu se mai ascultă muzică și nu se mai consumă băuturi alcoolice.
 


Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: